زموږ په اړه

تلویزیون 1، یکی از سریعترین شبکه‌های تلویزیونی در حال رشد در افغانستان است. شبکه‌ی که برای داغ‌ترین گزارش‌های خبری، و برنامه‌های عالی و مؤثر، رویداد‌های جاری، شناخته شده است. تلویزیون1 بر گزارش‌دهی سریع، بی‌طرف و واقعی خود می‌بالد. به عنوان یک تلویزیون خصوصی غیر وابسته در اواخر سال 1388 (2009) به نشرات خود آغاز نمود

تلویزیون 1، بیشتر بیننده‌های که تحصیلات عالی و زنده‌گی مرفه دارند، به خود جلب نموده، و بیننده‌های جوان را بیشتر مورد هدف قرار داده و بیشترین بخش طبقه متوسط جامعه به این شبکه علاقمند است. توسعه‌ی فزایینده ملی و برنامه‌های دلپذیر و جالبش، آن را به یکی از پیشتازترین شبکه‌های تلویزیونی خصوصی- بازرگانی در افغانستان مبدل ساخته است.

تلویزیون1 رکورد قابل ملاحظه‌ی ” اولین‌ها” را در افغانستان دارد. این اولین شبکه تلویزیونی بود که بیش از ۵۵ ساعت برنامه‌هایی با محتوای اصلی را ساخت، که هر هفته به نشر می‌رسد. این شبکه نخستین بار برای هر برنامه تولیدی از ستودیوی محلی خود موسیقی اصلی تهیه نمود. این اولین شبکه تلویزیونی بود که اولین مناظره ستودیو را با اشتراک بیننده‌های حاضر در تالار ، به شکل زنده راه انداخته است و آن را به روی پرده تلویزیون به نمایش گذاشت.این برنامه ویژه که رایزنی مسایل داغ سیاسی را در بر می‌گیرد،  مناظره کابل نام دارد و چندین جایزه‌های بین‌المللی را نیز همراه شده است.

این اولین شبکه تلویزیونی بود که برنامه اجتماعی که هر دو هفته یک‌بار برای تقویه‌نمودن زنان، به شکل زنده نشر می‌شد، ایجاد نمود، و این همان برنامه نقاب است که به سطح بین‌المللی شناخته شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

تلویزیون1، به هدف فراهم ساختن برنامه‌هایی که فراتر از هر گونه موانع نژادی و قومی باشد، ایجاد گردید و برنامه‌های مثل نقاب در راستای انکشاف حقوق بشر، و تعمیم آزادی بیان کار می‌کند.

کارمندان تلویزیون1 با در نظر داشت آگاهی شخصی شان از قدرت رسانه‎‌ها، به بسیار دقت استخدام شده اند تا در این زمینه به دیگران الهام بخش و مفید واقع شوندتلویزیون1 به طیف گسترده‌ی از مُدرنترین وسایل نشراتی دیجیتل مجهز گردیده است.

با استفاده از جدید‌ترین شیوه‌ها و سهولت‌های تولیدی، کارمندان تلویزیون1 می‌توانند پوشش آنی،به موقع و مداوم، مهمترین خبرها و موضوعات فرهنگی رابه اسرع وقت تهیه نمایند.

تلویزیون1،  استدیوهای صدابرداری با بیشتر از 325 متر مربع مساحت، سیستم‌های مدرن نورپردازی و سیستم‌های SFX، یک دیوار بزرگ کروما-کی، تعویض کننده‌های ویدیو(ویدیو سویچر)، و قابلیت‌های شناخت ویدیو، 16 عدد دوربین‌های عکسبرداری سونی، 10 عدد ایستگاهایی ویرایش ویدیو( ایدیت ویدیو)، سیستم های جامع دوبله، سیستم‌های صوتی دیجیتال، سهولت چراغ‌های ردیفی و متحرک، و کرین‌های متحرک را در اختیار دارد.

تلویزیون1، ملکیت گروپ1، که یک شرکت ارتباطات و رسانه‌ی افغانی است، می‌باشد و توسط سرمایه گذاران افغان به امید بهبود اساسات آزادی، حقوق بشر و آزادی بیان، برای مردم افغانستان ایجاد گردیده است.